ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ З ОБДАРОВАНИМИ УЧНЯМИ

Завдання школи — підтримати учня і розвинути його здібності, підготувати ґрунт для того, щоб ці здібності було реалізовано.

Кожна дитина по-своєму неповторна. Вона приходить у цей світ, щоб творити своє життя, знайти себе: хтось здібний до музики, образотворчого мистецтва, художньої праці, хтось до математики, хтось пише вірші, оповідання. Скільки дітей — стільки і здібностей, які залежать від психолого-фізіологіних особливостей людини, соціального оточення, сім'ї та школи.

Виявлення обдарованих дітей повинно починатися вже в початковій школі на основі спостереження, вивчення психологічних особливостей, мовлення, пам’яті, логічного мислення.

Комунальний заклад «Огіївський ліцей»

Сахновщинської селищної ради

Красноградського району

Харківської області

НАКАЗ

12.09.2023 с. Огіївка Красноградського району Харківської області №15-г

Про організацію роботи з

обдарованими та здібними

учнями у 2023/2024 році

Відповідно до Закону України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Положення про Малу академію наук і наукові товариства учнів України, затвердженого наказом МОН України №35 від 11.02.1994 р., Указу Президента України від 30.09.2010 № 927/2010 «Про заходи щодо розвитку системи виявлення та підтримки обдарованих і талановитих дітей та молоді», Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” на період до 2029 року, затвердженої Розпорядженням КМ від 14.12.2016 №988-р (із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМ № 592-р від 22.08.2018), наказу МОНМСУ від 22.09.2011 №1099 «Про затвердження Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності» (із змінами), з метоювиявлення тапідтримки обдарованих дітей і учнівської молоді,створення сприятливих умов для всебічного розвитку інтелектуального і творчого потенціалу талановитих дітей та підлітків, стимулювання їх творчого самовдосконалення, залученняобдарованої молоді до науково-дослідницької діяльності, піднесення статусу обдарованих дітейта їх наставниківпідготовки майбутньої наукової зміни

НАКАЗУЮ:

1.Призначити відповідальним за роботу з обдарованими дітьми заступника

директора з навчально-виховної роботи Вавренюк І.В. .

2.Заступнику директора з навчально-виховної роботи Вавренюк І.В.:

2.1.Створювати максимально сприятливі умови для інтелектуального, морального та фізичного розвитку обдарованих дітей.

Постійно

2.2. Спланувати роботу з обдарованими учнями у 2023/2024 навчальному році.

До 15.09.2023

2.3Провести інструктивно-методичні консультації з вчителями, щодо підготовки та участі учнів в олімпіадах, турнірах, конкурсах в дистанційному форматі.

До 20.09.2023

2.4. Провести моніторинг результативності роботи з обдарованими дітьми.

Травень 2024

2.5. Організувати дистанційне проведення І етапу учнівських олімпіад, конкурсів.

Жовтень-листопад 2023

2.6. Оновити банк даних обдарованих та здібних учнів

До 20.09.2023

2.7. Координувати участь учнів ліцею в учнівських олімпіадах,Інтернет-олімпіадах, Міжнародних, Всеукраїнських, обласних, міських інтелектуально-розвиваючих іграх, конкурсах, змаганнях, турнірах, тощо

Протягом року

2.8. Інформувати учнів, батьків, на сайті закладу чи сторінці у соціальній мережі, про можливість участі у різноманітних конкурсах, олімпіадах, турнірах, тощо.

Постійно

2.9. Висвітлювати результати участі учнів у олімпіадах, турнірах, конкурсах на сайті закладу чи сторінці у соціальній мережі із дотриманням захисту особистих даних.

Постійно

2.10. Відзначати дипломами, переможців конкурсів, олімпіад, змагань на Святі останнього дзвінка

Травень 2024

3. Педагогу – організатору Баллі Ю.О.:

3.1. Сприяти публікації дитячих творів і робіт в інформаційних виданнях.

Протягом року

3.2. Залучати учнів до участі у районних, обласних, Всеукраїнських, Міжнародних конкурсах, змаганнях, проєктах тощо.

Згідно графіку

4. Вчителям-предметникам, класним керівникам:

4.1. Оновити інформацію щодо обдарованих та здібних учнів по напрямах.

До 20.09.2023

4.2. Вести моніторинг участі та результативності обдарованих учнів у предметнихолімпіадах, конкурсах, змаганнях тощо.

Постійно

4.3. Висвітлювати здобутки учнів на сайті закладу, сторінці у соціальній мережі із дотриманням захисту особистих даних.

Постійно

4.4. Скласти індивідуальні плани роботи з обдарованими та здібними учнями у навчальному році

До 20.09.2023

4.5. Організувати, у дистанційній формі, адресну підготовку дітей до участі у предметних олімпіадах, конкурсах, змаганнях тощо.

1 раз на тиждень

5. Практичному психологу Лук’янович Я.М.:
5.1. Оновити банк психологічних та педагогічних методик, спрямованих на виявлення та розвиток обдарованої молоді.

До 15.09.2023

5.2.Провести діагностування учнів 6-7 класів з метою виявлення рівня обдарованості.

Жовтень 2023

5.3. Розмістити матеріали педагогічних видань, рекомендації, пам’ятки із питань дитячої обдарованості та роботи з обдарованими а здібними дітьми на сайті закладу.

До 28.09.2023

6. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора школи з навчально-виховної роботи Вавренюк І.В.

Директор Наталія ЖАГА

ПОГОДЖУЮ

Директор КЗ «Огіївський ліцей»

_______________Наталія ЖАГА

ПЛАН РОБОТИ

З ОБДАРОВАНИМИ УЧНЯМИ

КЗ «Огіївський ліцей»

на 2023/2024 навчальнийрік

№ з/п Заходи Термін виконання Відповідальний Відмітка про виконання
ВЕРЕСЕНЬ
1 Оновити каталог нормативно-правових та науково-методичних матеріалів з питань організації роботи з обдарованими учнями До 20.09.2023р. Заступники директора з НВР
2 Бесіди з вчителями та батьками дітей щодо збору інформації, а саме виявлення дітей, які проявляють здібності. До 18.09.2023 Практичний психолог
3 Оновитибанкобдарованихдітей з метою визначеннятворчо обдарованихучнів та наданняїмнеобхідноїпідтримки До 20.09.2023р. ЗДНВР
4 Оновитиіндивідуальнікарткиобдарованоїдитини До 20.09.2023р. ЗДНВР
5 Поповнитиінформаційний банк даних про: · Інтелектуальнообдарованихдітей; · Творчообдарованихдітей; · Спортивно обдарованихдітей; · Технічнообдарованихдітей До 20.09.2023р. Вчителі-предметники, керівник спортивного гуртка
6 Діяльністьтворчоїгрупивчителів Протягомнавчального року
7 Організаціяроботи спортивних гуртків від ДЮКФП «Олімп» До 07.09.2023р. Адміністрація.
8 Розробказавдань до шкільногоетапупредметнихолімпіад До 30.09.2023р. Керівники ШМО
9 Оформити в бібліотецівиставку літератури „Формування дослідницьких компетентностей” До 30.09.2023р. БІБЛІОТЕКАР
10 Підготовкаучнів до участі у І етапі предметних олімпіад Вересень-жовтень Вчителі-предметники
11 Установчізаняттяучнів – членів МАН. До 30.09.2023р. Вчителі-предметники
12 Поновити на шкільному Web-сайтіінформацію по роботі з обдарованими дітьми. До 25.09.2023р. ЗДНВР
13 Співпрацюватиізпозашкільними закладами: сільською бібліотекою сімейного читання з метою допомогитворчомурозвиткуобдарованихдітей Впродовж року Адміністрація, класнікерівники, бібліотекар
14 Нарада при директорі «Про організацію проведення шкільного етапу олімпіад та підготовку до участі в районному етапі Всеукраїнськихучнівськихолімпіад». 29.09.2023р. Адміністрація
ЖОВТЕНЬ
1 Організувати і провести І (шкільний) етап Всеукраїнських учнівських олімпіад. Впродовжмісяця Адміністрація, вчителі-предметники
2 Обміндосвідомвчителів, які результативно працюють з обдарованимидітьми, «Створеннясистемироботи з обдарованими дітьми» До 20.10.2023р. Адміністраціяшколи
3 Діагностичне дослідження пізнавального розвитку дитини: - методика на вивчення сприймання « Чого не вистачає» Р.С.Немов Протягомжовтня Практичний психолог
4 Підготовкаучнів до участі у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад. Протягомжовтня-листопада Адміністрація, вчителі-предметники
5 Поновитирекомендації для батьків та вчителівщодорозвитку в дітейтворчихздібностей До 16.10.2023р. ЗДВР
6 Залученняобдарованихучнів до конференцій, круглихстолів, інтелектуальнихконкурсів і турнірів в рамках предметних тижнів (в дистанційному форматі) За річним планом роботи Вчителі-предметники
7 Залученняучнів до участіу Всеукраїнських інтерактивних конкурсах, а саме: природничомуконкурсі „Колосок”, математичномуконкурсі «Кенгуру», фізичному конкурсі «Левеня», конкурсі з англійської мови «Грінвіч». Згідно плану Вчителі-предметники
ЛИСТОПАД
1 Тематичніконсультації для батьків „Сім’я та обдарована дитина” За графіком батьківськихзборів Адміністрація, класнікерівники
2 Оформленняінформаційно-аналітичнихдокументів „Моніторингучастіучнівліцею у шкільному етапі Всеукраїнських предметнихолімпіад та МАН і підготовка до участі у районному етапі” Впродовж місяця ЗДНВР, вчителі-предметники
3 Залученняучнів до участіу конкурсах з українськоїмовиімені П. Яцика та ім. Т.Шевченка Впродовжмісяця Вчителіукраїнськоїмови і літератури
ГРУДЕНЬ
1 Підготовка до ІІ етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН Впродовжмісяця Науковікерівники
2 Інформаційне забезпечення сайту ліцею „Вісті з олімпіад” (за результатами участіучнів) Впродовжмісяця ЗДНВР
3 Консультації для вихователів: «Обдаровані діти, як з ними працювати» Впродовжмісяця Практичний психолог, вихователі дошкільного підрозділу
СІЧЕНЬ
1 Аналізрезультативностіучастіучнів у І та ІІ етапах всеукраїнськихучнівськихолімпіад на засіданнях ШМО та МР До10.01.2024 р. Керівники ШМО
2 Винести на розгляд педради питання «Педагогічна підтримка та супровід обдарованих учнів у початковій школі» За планом ЗДНВР
3 Підготовка та участь у ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад Впродовжмісяця Адміністрація, вчителі-предметники
ЛЮТИЙ
1 Групові заняття з дітьми щодо розвитку пізнавальних процесів, а саме: пам’яті, уваги, мислення. (в дистанційному форматі) Впродовжмісяця Практичний психолог
2 Участь в обласномуетапі конкурсу-захистунауково-дослідницькихробіт МАН За графіком Науковікерівники
БЕРЕЗЕНЬ
1 Оформлення у шкільній бібліотеці тематичної виставки літератури «Хочу все знати» Впродовжмісяця БІБЛІОТЕКАР
2 Участь у весняному етапі онлайн-олімпіад на сайтах «На урок», «Всеосвіта». Вчителі-предметники
КВІТЕНЬ
1 Аналізучастіучнів в олімпіадах, конкурсах, змаганнях та турнірах Впродовжмісяця Адміністрація ліцею
ТРАВЕНЬ
1 Аналізроботи ШМО з обдарованимиучнями За графіком Керівники ШМО
2 Створеннятворчої групи для плануванняроботи з обдарованимиучнями на наступнийнавчальнийрік Впродовжмісяця ЗДВР, ЗДНВР
Кiлькiсть переглядiв: 0